zakładanie firmy przez internet
17 sierpnia 2020

Zakładanie firmy wydaje się czasochłonnym przedsięwzięciem. Liczne wizyty w urzędach i stosy dokumentów wymagających podpisania skutecznie odstraszają przed wszelkimi próbami zarejestrowania działalności gospodarczej. Co jeśli jednak wszystkich formalności możesz dopełnić bez potrzeby wychodzenia z domu? Sprawdź, jakie to proste.

Zobacz też: Konto firmowe – czy jest obowiązkowe i jakie korzyści daje?

Założenie działalności gospodarczej przez Internet

Własną firmę przez Internet można założyć już od 2011 roku. Jednym ze sposobów jest wypełnienie formularza CEIGD-1 online przy użyciu Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego. Działalność można też zarejestrować przy pomocy bankowości elektronicznej – nawet jeśli przyszły przedsiębiorca nie ma konta indywidualnego w danym banku. W tym wypadku zainteresowany powinien jednak posiadać polskie obywatelstwo, dowód osobisty oraz stałe miejsce zamieszkania w Polsce.

Przed złożeniem darmowego wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej trzeba podjąć kilka istotnych decyzji. Przede wszystkim musisz:

  • wyznaczyć termin rozpoczęcia działalności,
  • wybrać nazwę firmy – w przypadku działalności jednoosobowej nazwa powinna zawierać imię i nazwisko jej założyciela, możesz poszerzyć ją o dodatkowe elementy,
  • określić branżę, w której będziesz działał – tak zwany kod PKD,
  • zaznaczyć formę opodatkowania (na zasadach ogólnych, zgodnie ze stawką liniową, ryczałtem według przychodów ewidencjonowanych lub na zasadach karty podatkowej) oraz sposób płacenia zaliczek na podatek – miesięcznie lub kwartalnie,
  • wskazać osobę, która będzie zajmowała się księgowością – możesz to robić także samodzielnie,

podjąć decyzję co do tego, czy chcesz założyć konto firmowe

Potrzebujesz konsultacji
z ekspertem finansowym?

Umów się na bezpłatny kontakt.

Jak założyć działalność przez Internet?

Jeśli zdecydujesz się na zakładanie firmy przez Internet za pośrednictwem wybranego banku, w następnym kroku – po złożeniu wniosku – dostaniesz Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Dokument będzie dowodem na to, że formularz został poprawnie wypełniony.

Jeżeli jeszcze ich nie posiadasz, otrzymasz także unikatowy Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) i numer identyfikacyjny REGON. Na podstawie wniosku w CEIDG ZUS zarejestruje Cię jako płatnika składek od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. Dodatkowo musisz zgłosić się do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i dopełnić formalności związanych z ubezpieczeniem.

O czym jeszcze warto pamiętać? Dowiedz się, czy przy prowadzeniu swojej działalności masz obowiązek korzystania z kasy fiskalnej. Zwróć też uwagę na koncesje, zezwolenia oraz wpisy do rejestru działalności regulowanej – zwłaszcza w branży gastronomicznej, transportowej oraz w przypadku sprzedaży napojów alkoholowych. Sporym ułatwieniem w prowadzeniu biznesu będzie założenie konta firmowego i zamówienie terminala płatniczego.

W przypadku trudności z założeniem firmy przez Internet przy pomocy bankowości elektronicznej możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji, taką możliwość daje np. mBank. Po wybraniu odpowiedniego przycisku na wniosku, na wszystkie pytania odpowiedzi udzieli Ci księgowa. Możesz także skontaktować się z ekspertem mFinanse, który udzieli Ci wsparcia w tym procesie.

Zobacz też: Kredyt inwestycyjny – czym jest i jak go pozyskać?

avatar

Zamów bezpłatną konsultację z ekspertem mFinanse

Zamów bezpłatną konsultację z ekspertem mFinanse

    * pola wymagane

    * Administratorem Twoich danych osobowych jest mFinanse S.A. Twoje dane będą przetwarzane w celu telefonicznego kontaktu konsultanta mFinanse S.A. z Tobą w celu przedstawienia oferty. Wypełnienie powyższych pól jest równoznaczne z wyrażeniem przez Ciebie zgody na ten kontakt. W przypadku zaznaczenia dodatkowej zgody powyżej Twoje dane osobowe będą przetwarzane również w celu przedstawiania Ci ofert w przyszłości. Obie zgody możesz wycofać w dowolnym czasie drogą pisemną lub elektroniczną pod adres rodo@mfinanse.pl. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach oraz o danych kontaktowych Administratora, znajduje się tutaj.

    *mFinanse S.A. z siedzibą w Warszawie (ul. Ks. I. Skorupki 5, 00-546 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000365126, kapitał zakładowy: 45.245.000 złotych, NIP: 7251903631. Numer wpisu do działu I rejestru pośredników kredytowych: RPH000300. Rejestr pośredników kredytowych dostępny jest na stronie internetowej www.knf.gov.pl.

    Ta strona jest chroniona przez mechanizm reCaptcha i stosujemy Regulamin i Politykę prywatności Google.